Vår expert på SEO

Molly & Me har en av Sveriges skickligaste experter när det kommer till marknadsföring på nätet. Branschkollegor har sagt att ”han är vassast i Sverige på SEO” och ”jag har fortfarande inte träffat någon som är bättre än han”.

Lär känna vår marknadsförare, och läs om några av hans tidigare uppdrag nedan, och kanske kan han hjälpa även dig att bli bättre på nätet.

Du kan anlita Molly & Me när du behöver hjälp på webben och vill öka på med besök, kunder och lönsamhet.

På nedan sidor kan du läsa mer och beställa några av våra tjänster.

Vi tar gärna ett möte med dig om du vill veta mer, du kan kontakta oss här.

Utförda konsult uppdrag och kund-case

Clarion Hotels hyrde in Mikael för att erövra positioner på Google där ord och fraser med väldigt hög konkurrens var målsättning. Uppdraget gällde samtliga nordiska hotell och nådde topp positioner på ord som hotell och konferens för alla orter.
Iduna koncernen, med Guldfynd, Albrekts Guld och Hallbergs Guld anlitade Mikael för sin SEO redan 2009, uppdraget blev en framgångsresa och konsultarbetet ledde ganska omgående till lansering av webbshop för samtliga brands och åtgärderna blev lönsamma med trafikökningar på över 500%. Iduna koncernen fortsatte utveckla SEO och flertal andra marknadsföringsinsatser under åren med Micke. Guldfynd ligger idag först på mängder av lönsamma sökord som t ex "smycken" och "förlovningsringar" och ofta ligger både Albrekts Guld och Hallbergs Guld tätt följt.
Sheraton Stockholm tog hjälp av Mikael för att hamna högt på hotell- och konferens relaterade sökord.
Prioritet Finans anlitade Mikael för att ta plats på Google. Resultatet håller än idag.
Bilia anlitade Mikael som konsult när webbplatsen uppgraderas till Episerver och därefter för utbildning av webbredaktörer som under sex tillfällen fick fördjupa sig i SEO.
Kenzan Tours fick hjälp med att öka antalet besökare och antalet bokningar. En strategi utarbetades och resultatet blev riktigt lyckat med stort antal nya safariresenärer och Kenzan Tours blev ett populärt val för de som sökte efter bröllopsresor.
Vi frågade hur det kommer sig att han lyckas så bra med marknadsföring på nätet...

Jag började redan vid 9 års ålder intressera mig för datorer.

Det började med den klassiska Amiga 500 datorn och jag lärde mig använda den till allt möjligt som bild-hantering, programmering och därefter kommunikation via dåtidens något långsamma modem.

Intresset fortsatte som en hobby i många år men jag lärde mig ju mer och brett. Många webbplatser blev utvecklade, allt från ett utvecklat onlinespel till forum och bloggar.

Strax efter millenieskiftet började jag nischa in mig på marknadsföring på nätet när online handel och nätbutiker började stiga i popularitet och det fanns lönsamhet i det.

Allra populärast blev SEO tjänsterna, för det är här som företagare kan skapa nya stora intäkter för en ganska liten kostnad.

Jag arbetade under många år med stora varumärken och i de allra mest konkurrensutsatta branscherna, som t ex hotellkedjan Clarion och ansvarade för all sökmotoroptimering för samtliga hotell i de nordiska länderna mellan 2010 och fram till 2018.