Genom att lägga en order godkänner kunden Mollyandme.se köpvillkor och accepterar att köpet innebär ett betalningsansvar.
Köpvillkor 2021-05-01
Köpvillkor enligt gällande svensk köplag. Ingen försäljning till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.
VIKTIGT OM DINA PERSONUPPGIFTER
Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen PUL. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter. I och med att du handlar hos oss så godkänner du vår behandling av dina personuppgifter. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina uppgifter i vår Integritetspolicy/medlemsvillkor.
I korthet kan vår Privacy policy beskrivas på följande sätt: Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig. Vi delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig (exempelvis så får PostNord dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta ställda lagkrav på bokföring. Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge så bra service som möjligt. Om du anger att du vill ta emot vårt nyhetsbrev så använder vi ett externt system för det. Läs mer på vår sida för Integritetspolicy/medlemsvillkor.
Har du frågor kring dina personuppgifter kan du kontakta oss på sofie@mollyandme.se
Webshopen innehåller ett begränsat antal produkter ur vårt totala sortiment.
Betalsätt
Klarna Checkout: Kort, Bank, eller Avbetalning. Vi bekräftar automatiskt din beställning med e-post – det är därför viktigt att du skriver rätt e-mail adress när du fyller i Din order i kassan.
Fraktbolag
Vi anlitar POSTNORD för frakt.
Avisering
Efter avslutat köp erhåller kunden en orderbekräftelse via e-post. Kunden ansvarar för att kontrollera att adressuppgifter och beställningens innehåll överensstämmer. Om kunden inte erhållit en orderbekräftelse inom 30 minuter efter avslutat köp ombeds kunden kontakta Molly & Me support: sofie@mollyandme.se.
Inrikes Paket
Vi debiterar 49 kr i frakt. Samma villkor gäller telefonorder. Företag fraktfritt över 2000 kr.
Utrikes Paket
Kontakta Molly & Me support: sofie@mollyandme.se.
Fraktavgiften beror på vilket land paketet ska skickas till, samt vikt och mått på paketet. Efter lagd beställning räknar vi ut fraktkostnaden, meddelar Dig för godkännande. Vi subventionerar 50% av fraktkostnaden.
Fraktavgift till Danmark och Finland har en fast fraktkostnad på 99 kr.
Vi skickar endast inom EU.
Leveranstid
Normalt får Du Dina varor inom 2-4 dagar. Det kan dock dröja längre om en vara är slut och vi väntar på den. Vi delar inte upp en order i flera leveranser.
Transportskador
Paket eller varor som skadats, anmäles av kunden direkt till Posten eller direkt till den som du kvitterar ut paketet av. Ring vår support och tala om vad som hänt.
Reklamationer
Reklamation skall ske inom skälig tid från den tidpunkt då skada eller fel upptäcks. Är det yttre emballaget skadat skall reklamation ske när försändelsen hämtas ut. Retur får ej ske mot postförskott eller efterkrav. Kunden skall kontakta Molly & Me innan reklamation sker. Vid godkänd reklamation står Molly & Me för frakt och returfrakt. Om reklamationen inte godkänns debiteras kunden 49 kr för frakt åter till kund. Rätten till reklamation upphör enligt lag 3 år efter att kunden tagit emot varan eller efter det att utgångsdatum har passerats. Om du inte skulle känna dig nöjd med vår hantering kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se) eller EU-kommissionen för en tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr
Returkostnader
Vem som skall stå för returkostnaden bestäms av orsaken till returen. Konsumenten skall betala eventuella returkostnader i de fall konsumenten utnyttjar ångerrätten. Nätbutiken skall betala eventuella returkostnader för retur av reklamerad produkt.
Ej uthämtat paket
När ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. Om kunden inte hämtar ut sin beställning och den skickas åter till Molly & Me debiteras kunden för kostnader gällande frakt, returfrakt, postförskott, expeditionsavgift samt emballage. Avgiften är f.n. 150 kr. Fakturering sker av Klarna AB. Tänk på att liggetiden på Posten är 14 dagar.
Öppet köp och Ångerrätt
Som kund har du enligt lag alltid rätt till 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varan, eller vid delleveranser för samma beställning, när du tagit emot den sista varan för beställningen. Ångerrätten gäller dock p.g.a. hälso- och hygienskäl endast om förseglingen eller plomberingen på förpackningen inte brutits vid retur. Ångerrätten gäller inte heller produkter märkta med kort datum eller utgånget datum.
Hur Ångerrätten nyttjas
För att utnyttja ångerrätten ska kunden meddela Molly & Me inom tiden för ångerrätt för att erhålla returfraktsedel innan varorna skickas åter till Molly & Me. Om kunden inte använder erhållen returfraktsedel ska kunden själv bekosta returfrakten. Varorna ska om möjligt skickas tillbaka i sin ursprungliga originalförpackning, samt i ursprungligt skick, och kopia på följesedel eller faktura skall bifogas där kunden markerar vilka varor som returneras. Du kan även använda dig utav en standardblankett för ångerrätt som tagits fram av Konsumentverket. Om varan returneras i förändrat skick, som beror på att kunden hanterat varan i större omfattning än som kan anses vara nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, har Molly & Me rätt att göra ett prisavdrag avseende den värdeminskning som det medfört på produkten, vilket minskas från summan för återbetalning till kunden. Om varor som inte omfattas av ångerrätten returneras till Molly & Me och kunden vill få produkten åter skickad till sig debiteras kunden 49 kronor i fraktkostnad för detta. Om kunden inte hör av sig om nytt utskick inom 30 dagar förverkas rätten till produkten som kasseras.
Retur får ej ske mot postförskott eller efterkrav. Om varorna inte ankommit till Molly & Me 14 dagar efter meddelande om ånger, anses kunden ha accepterat köpet. Om man väljer att returnera en eller flera produkter vid kampanjköp där en produkt följt med på köpet så ska även gratisprodukten returneras tillbaka i oöppnat/ursprungsskick. Om man väljer att behålla gratisprodukten kommer vi skicka ut en faktura på produktens värde.
Återbetalning till kund
Molly & Me återbetalar köpeskillingen, minskat med eventuella prisavdrag för värdeminskning enligt ovan, inom 14 dagar efter att Molly & Me mottagit ditt meddelande om nyttjande av ångerrätten, men tidigast när varan kommit bolaget tillhanda eller kunden visat att varorna sänts åter till Molly & Me.
Återbetalning
Återbetalning sker med samma betalsätt som kunden använt vid köpet, om inte annan överenskommelse sker med kunden. Vi löser inte ut ofullständigt frankerade försändelser och återbetalar inte fraktavgifter.
Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.